Vraag

Handscanner koppelen S700 problemen

• 15 October 2020
  • 8 reacties
  • 218 Bekeken

Goedemiddag,

Sinds eind vorige maand hebben wij onze fysieke winkel geopend en bij een “echte” kassa hoort natuurlijk een handscanner. Het enige nadeel is dat ik hem met geen mogelijkheid gekoppeld krijg.. 

We hebben een Socket Mobile S700 en ik heb de stappen op deze pagina gevolgd: https://www.mijnwebwinkel.nl/support/hoe-koppel-ik-mijn-handscanner-aan-de-kassa-app maar bij dit gedeelte komen we niet verder:

Handscanner koppelen

• Zorg ervoor dat Bluetooth aanstaat op het apparaat waar je de scanner mee wilt verbinden.
  • Ga op het iOS apparaat naar Instellingen / Bluetooth en wacht tot er bij 'andere apparaten' het apparaat Socket CHS [XXXXXX] in beeld verschijnt.
  • Tik deze aan en de handscanner wordt via Bluetooth verbonden.
  • Ga terug naar de Kassa App door linksboven in het scherm op "kassa" te klikken.
  • In het scherm zie je een groen rondje draaien. Komt in plaats van het groene rondje de naam van de scanner te staan? Klik deze aan en de koppeling is tot stand gebracht!

Het groene rondje blijft namelijk maar draaien en draaien en draaien en krijg nooit de naam van de scanner gezien. Heb inmiddels de scanner al ontkoppelt en gereset en de iPad opnieuw opgestart, op een ander netwerk geprobeerd etc. maar ik krijg hem niet aan de praat. Bij Bluetooth staat het apparaat wel als verbonden elke keer, maar in de Kassa app wordt hij telkens niet gevonden.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad en mogelijk een oplossing weten? We gebruiken een iPad  (7e generatie) met iOS 13.6.1. 

Alvast bedankt! 

Met vriendelijke groet,
Suzanne 

8 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Wij hebben dit in het begin ook gehad. Als de handscanner gekoppeld is in de kassa app doe ik steeds eerst de handscanner aan voor dat ik de tablet aan zet. Als de tablet aan is wacht ik even voordat ik de kassa app start. Dan zie ik onder in beeld op de kassa app dat hij verbonden is. Dan gaat het bij ons goed. Wat kan helpen als het echt niet lukt is de kassa app even overnieuw installeren. We hebben ook gemerkt dat als er een uodate voor de tablet is de scanner ook tegensputtert tot de update gedaan is. Dit ligt meer aan apple dan aan de kassa app verwacht ik.

Ik ben tijdelijk even niet meer op de zaak aanwezig geweest, dus nog niet kunnen testen helaas. Ga morgen een poging wagen. Zitten in elk geval nog wat tips tussen die ik niet heb geprobeerd! 

Reputatie 7
Badge +8

Wat ook nog kan helpen is de handscanner even helemaal uit de tablet verwijderen en de scanner ook resetten door de 2 knoppen tegelijk in te drukken tot hij 3 keer piept. En dan alles opnieuw connecten. Dat staat ook beschreven in de handleiding bij mww.

Reputatie 7
Badge +16

@Suzanne Lukt het met de tips van Michel?

Na het updaten van de iPad en 2x de Kassa app verwijderen en opnieuw installeren is het dan eindelijk gelukt! Hopelijk dat hij morgen ook nog weet dat hij gekoppeld is ;-)

Reputatie 7
Badge +16

Super! Houd op ons op de hoogte Suzanne. Ik duim met je mee:fingers_crossed:

Badge

Vanochtend bij mijn eerste klant viel heel de kassa app uit.

Niks werkte nog. Na hem opnieuw te installeren werkt hij echt heel traag… ik heb  zelfs de tekst op mijn kassabon opnieuw moeten ingeven ook. 

Nu krijg ik langs geen kanten de scanner terug geactiveerd op de kassa app ( wel op de ipad)

Al ontelbare keren afgesloten en heropgestart maar niets helpt.

Voor zover ik weet is er nergens een update geweest…

Wat nu?

Reputatie 7
Badge +8

Soms komt het omdat er een update klaar staat ook al heb je die nog niet eens gedownload. Die kun je zien bij de instellingen van de tablet.

Reageer