Vraag

Barcodes en prijslabels maken

Reputatie 1
Badge

Is er iemand die ervaring heeft met het maken van prijskaartjes?

Ik ben bezig om naast mijn webwinkel een fysieke shop te openen.
Ik moet nu dus ieder artikel gaan voorzien van een barcode en deze barcode moet inclusief nog wat andere informatie (maat, prijs, artikelnaam) op een prijskaartje terechtkomen die ik vervolgens aan mijn producten kan bevestigen. 

Die barcode moet dan weer gelezen kunnen worden door mijn mobiel of een handscanner die in verbinding staat met de kassa app.

Ik hoop dat er iemand is die hier een handige tool voor heeft :)

18 reacties

Reputatie 1
Badge

@Ebbe heb jij misschien tips?

Reputatie 7
Badge +16

@Janneke Hm het maken van volledige prijskaartjes weet ik ook niet. Ik kan je wel een een uitleg sturen over de barcodes. Deze vind je hier → https://www.mijnwebwinkel.nl/support/hoe-maak-ik-barcodes-aan 

Gaaf trouwens dat je een fysieke winkel opent. Is het nu niet extra spannend? 

Reputatie 7
Badge +8

Ik weet dat je met een dymo printer en bijbehorende software standaard kaartjes kunt maken die je dan uit een databse in excel gegevens laat gebruiken. Ik weet alleen niet of je daar ook een barcode aan kunt koppellen. Dit kan ik komende week wel even proberen. Wij gebruiken zelf deze manier om kaartjes (stickers) te maken voor de aquariumvissen en planten die we verkopen. Deze kaartjes bevatten dan info zoals prijs, maximale afmeting, herkomst, etc. Aangezien wij juist bij onze fysieke winkel een webshop willen maken kan het voor ons ook handig zijn voor de artikelen die we verkopen die geen standaard barcode hebben. Je hebt me dus op een idee gebracht. Als het lukt meld ik me weer.

Reputatie 7
Badge +8

Voorbeeld op youtube

Ik heb het nog niet geprobeerd maar het kan in ieder geval. Zonder barcodes heb ik dit al wel gedaan zoals beschreven in mijn vorige post. Maar de software kan dus ook barcodes genereren vanuit je eigen database. Misschien dat het nog makkelijker kan maar dit werkt, als je eenmaal een goeie excel lijst hebt, heel makkelijk. 

Reputatie 1
Badge

@Michel vG Super, dank je! Ik ga er mee bezig. Helemaal niet aan Dymo gedacht. Ik heb er nog eentje liggen, dus komt goed van pas. Bedankt voor je tips en filmpje!

Reputatie 1
Badge

@Ebbe Dankje! Het duurt nog wel even voordat ik daadwerkelijk kan openen hoor. Hopelijk zitten we dan in betere tijden!

Reputatie 7
Badge +16

@Ebbe Dankje! Het duurt nog wel even voordat ik daadwerkelijk kan openen hoor. Hopelijk zitten we dan in betere tijden!

Ik hoop met je mee :fingers_crossed: Succes met de voorbereiding! 

Reputatie 7
Badge +8

Succes 👍. Even wat gepuzzle maar dan kun je de gegevens zelfs uit de voorraadlijst van mww halen. 

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben met dymo bezig geweest en er zijn twee softwarepakketten. De gewone versie, labelwriter inmiddels 8.7. En de dymo connect. De dymo connect kan maximaal databases tot 600 artikelen aan. De voorganger kan wel verder, ik heb een database met nu bijna 1500 items en dat werkt. Ik heb dit ook bij de dymo helpdesk voorgelegd en die bevestigen dit ook. Dus als je hiermee bezig gaat, werk niet met dymo connect.

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor de info @Michel vG. Heb je het wel kunnen omruilen?

Reputatie 7
Badge +8

De software kun je beide gewoon downloaden gelukkig. We werken al jaren met de oude versie. De nieuwe werkt iets makkelijker maar helaas met een beperking dus die wordt het voorlopig niet. Ik kan inmiddels wel vanuit de te downloaden voorraad lijst van mijnwebwinkel nette schaplabels maken. Ik hoop binnen nu en 2 weken online te gaan met de webwinkel.

Reputatie 7
Badge +16

Spannend @Michel vG Succes met de laatste dingen om je shop online te zetten. Laat het weten als we je ergens bij kunnen helpen:muscle:

Is er iemand die ervaring heeft met het maken van prijskaartjes?

Ik ben bezig om naast mijn webwinkel een fysieke shop te openen.
Ik moet nu dus ieder artikel gaan voorzien van een barcode en deze barcode moet inclusief nog wat andere informatie (maat, prijs, artikelnaam) op een prijskaartje terechtkomen die ik vervolgens aan mijn producten kan bevestigen. 

Die barcode moet dan weer gelezen kunnen worden door mijn mobiel of een handscanner die in verbinding staat met de kassa app.

Ik hoop dat er iemand is die hier een handige tool voor heeft :)

Hallo, ik heb dezelfde vraag. Wil barcodes op etiketten printen die op labels aan kleding geplakt kunnen worden. Heb jij inmiddels ervaring en zo ja met welke software voor het genereren van codes en welke printer gebruik je? 

Reputatie 7
Badge +8

Dat kan met een labelprinter van dymo, enige nadeel is dat je een gekozen label maar 1 kan printen per keer. Je kunt dus wel meerdere verschillende tegelijk kiezen maar niet 1 label 5x bv. Misschien iemand die weet of je met bijvoorbeeld microsoft acces zoiets kunt doen. Daar heb ik zelf geen ervaring mee helaas.

Dank voor je reactie. Voer je cijfers in en genereert de dymo de barcode of doe je dat eerst in een apart programma op eenlaptop?

Reputatie 7
Badge +8

Je kunt met de dymo software een barcode vak maken. Als je dan dat vakje linkt aan de barcodekolom van je database maakt hij de barcode zelf.

Dank voor je uitleg. Klinkt goed. Welke dymo gebruik jij? 

Reputatie 7
Badge +8

We hebben de dymo 450. Die kan veel afmetingen labels printen. Helaas niet de grote verzendlabels maar we hadden de dymo al voor we een webshop zijn begonnen.

Reageer