Vraag

Webshop met afhaalpunt

• 10 December 2020
  • 3 reacties
  • 316 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Goedemiddag mede webshop eigenaren,

Ik vroeg me af of er hier collega's zijn die een webshop hebben met ook een afhaalfunctie? En zo ja ben je dan gevestigd op een industrieterrein?

Wij zijn gevestigd in barendrecht en hard toe aan uitbreiding vooral in opslag. Omdat we geen fysieke winkel willen starten hebben we een mooi pand op een industrieterrein in optie staan. Echter heeft de gemeente aangegeven dat de bedrijfsvoering niet binnen het bestemmingsplan past. Kort gezegd mag er geen detailhandel plaatsvinden alleen perifere detailhandel en al helemaal geen afhaalklanten. We hebben geen winkel en de bestellingen die afgehaald worden zijn online geplaatst en betaald. De klant haalt de bestelling alleen op en komt niet verder dan een balie. Ik weet niet beter dat wanneer je je aan deze voorwaarden houd dan is dat gewoon toegestaan op een industrieterrein.  Ook het aantal afhaalklanten is minimaal, gemiddeld 2 per dag, het grootste gedeelte van de omzet wordt gewoon verstuurd binnen NL en belgie.

Benieuwd of er hier mensen zijn die hier ook tegenaan lopen en of er tips zijn, bedankt alvast!

Groet Mike

3 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoi Mike,

Wat vreemd dat dat niet mag. Bij nagenoeg alle bedrijven op een industrieterrein kan toch afgehaald worden? Ik zit ook met een showroom op het industrieterrein (bij een ander bedrijf in) en klanten komen gewoon afhalen. Ik heb dit nooit eerder gehoord dat dat niet zou mogen. Ik ben benieuwd of er meer zijn die daar problemen mee hebben..

Misschien is het mogelijk dat je bij klanten die dichtbij wonen gaat bezorgen? Dat scheelt alweer een aantal ;-)

Veel succes met de uitbreiding!

Groeten,

Miranda Hartman

Infrarood Achterhoek

Reputatie 7
Badge +9

Ik zou eens informeren wat er dan wel in het bestemmingsplan valt. Misschien moet je het dan niet ‘detailhandel’ noemen, maar ‘distributie' - omdat je er geen winkel hebt, enkel een afhaalpunt met balie, plek waar vanuit je bestellingen verzendt en kantoor. Ik zou eens uitzoeken wat je daarin kunt doen om wel aan de regels van de gemeente te voldoen. 

Ik heb een kleine webshop en ook een afhaalmogelijkheid.
Ze komen het bij mij thuis ophalen. Dat is ook  het vestigingsadres van de webshop.
Bij mij is dat geen probleem, maar afhalen komt ook niet zo veel voor bij mij.
Ik zou met de gemeente in overleg gaan wat de mogelijkheden zijn voor het afhalen van de bestellingen. De gemeente is vast bereid mee te denken.
Misschien is een andere omschrijving wel mogelijk binnen het bestemmingsplan, zoals Nanaas al noemde.

Reageer