Goedemiddag mede webshop eigenaren,
Ik vroeg me af of er hier collega's zijn die een webshop hebben met ook een afhaalfunctie? En zo ja ben je dan gevestigd op een industrieterrein?
Wij zijn gevestigd in barendrecht en hard toe aan uitbreiding vooral in opslag. Omdat we geen fysieke winkel willen starten hebben we een mooi pand op een industrieterrein in optie staan. Echter heeft de gemeente aangegeven dat de bedrijfsvoering niet binnen het bestemmingsplan past. Kort gezegd mag er geen detailhandel plaatsvinden alleen perifere detailhandel en al helemaal geen afhaalklanten. We hebben geen winkel en de bestellingen die afgehaald worden zijn online geplaatst en betaald. De klant haalt de bestelling alleen op en komt niet verder dan een balie. Ik weet niet beter dat wanneer je je aan deze voorwaarden houd dan is dat gewoon toegestaan op een industrieterrein. Ook het aantal afhaalklanten is minimaal, gemiddeld 2 per dag, het grootste gedeelte van de omzet wordt gewoon verstuurd binnen NL en belgie.
Benieuwd of er hier mensen zijn die hier ook tegenaan lopen en of er tips zijn, bedankt alvast!
Groet Mike