Vraag

domeinnaam bescherming

• 13 June 2021
  • 5 reacties
  • 54 Bekeken

Reputatie 1
  • Newcomer
  • 4 reacties

Is een extern bedrijf die bescherming aanbied voor je domeinnaam handig of nodig?
In hoeverre beschermd Mijnwebwinkel je domeinnaam?

5 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Wat bedoel je met de bescherming van je domeinnaam? Zodra jij een domeinnaam gekocht hebt, kan een ander deze niet meer gebruiken. 

Reputatie 1

Ik ben benaderd door het bedrijf DBD NL die voorkomt dat een ander je webnaam ook gebruikt maar dan voor bijvoorbeeld webnaam.eu, of webnaam.org of zo. Wel zorgen ze ervoor dat men wordt doorverwezen zou iemand zoeken op bijvoorbeeld webnaam.com Kosten 200 euro voor 10 jaar..

Reputatie 6
Badge +8

Klinkt wat mij betreft een beetje ongeloofwaardig voor die prijs. :wink:  Maar ben er niet bekend mee. Je kunt zelf ook extra domeinnamen aanschaffen en die laten redirecten naar je webshop. Dan heb je het zelf in de hand en in eigen beheer.

Reputatie 6
Badge +8

Is vaak onzin. Wij zijn al vaker gebeld dat een ander bedrijf bv demaanvis.eu zou willen claimen en dat die zelfs ook nog in  de buurt zouden zitten. Ik heb gezegd dat ze er veel plezier mee mogen hebben. Tot op heden is die nog steeds beschikbaar. Zitten een hoop comboys die dit soort truukjes uithalen. 

Reputatie 6
Badge +8

Is vaak onzin. Wij zijn al vaker gebeld dat een ander bedrijf bv demaanvis.eu zou willen claimen en dat die zelfs ook nog in  de buurt zouden zitten. Ik heb gezegd dat ze er veel plezier mee mogen hebben. Tot op heden is die nog steeds beschikbaar. Zitten een hoop comboys die dit soort truukjes uithalen. 

Ben ook bang dat het onzin is. Ik ben ook al wel vaker gebeld door dat soort partijen. Overigens heb ik een keer een e-mail gehad van een partij die zei een bepaalde domeinnaam beschikbaar te krijgen, die wel eens interessant voor mij kon zijn (wel voor de hoofdprijs). Gek genoeg was dat inderdaad heel interessant voor mij én bleek deze vrij te zijn gekomen - en heb ik bij mijn eigen hostingprovider vervolgens het domein aangekocht voor een fractie van de prijs. :joy: Die partij vond het overigens erg spectaculair dat die nog vrij was. :sweat_smile: 

Reageer