Levertijden Postnl via MyParcel

• 17 September 2021
  • 27 reacties
  • 276 Bekeken

Reputatie 4
Badge +6

Hoi Allemaal,

Géén vraag meer een discussie over een onderwerp wat ons denk ik allen raakt.

Het komt bij onze shop meer en meer voor dat ik het overzicht in MyParcel open en dat ik allemaal oranje vertraging iconen zie. Begin deze week 90% van mijn leveringen en zelfs nu heb ik er nog staan die al 9 dagen onderweg zijn. 

Dit is op zichzelf al super frustrerend omdat je zelf zorgt dat de pakketjes super snel bij PostNL zijn en daarna gaat het mis. En natuurlijk kan dit gebeuren maar ik verbaas mij erover hoe machteloos je eigenlijk bent in dit proces. Je kunt contact opnemen met MyParcel maar echt veel kunnen ze over de status niet zeggen en in principe moet je wachten en kijken wat er gebeurd.

Wat we merken is dat bijna alle klanten de bezorging als integraal onderdeel van de webshop zien en dit is natuurlijk niet zo. Klanten zijn om het maar netjes te zeggen niet blij! En orders worden geannuleerd of men denkt dat we zo bij PostNL binnen kunnen lopen en het pakket terug kunnen halen of op zijn minst kunnen zeggen waar het nu is. En niets hiervan is mogelijk bij PostNL staat de status op uitgesteld en klaar daar kun je het mee doen. 

Bovenstaande is natuurlijk nog een redelijk goede situatie. De klant is boos, dus je belt hem om over de situatie te praten en je doet wat je kunt om hem gerust te stellen. In véél gevallen lukt dit en houd je de klant. Maar de klanten die je niet hoort zetten hun frustratie natuurlijk om in slechte reviews of mond-tot-mondreclame van het type wat je niet graag ziet. Of te wel allemaal imago schade om een deel van de dienstverlening waar je eigenlijk géén invloed op hebt. En laten we het maar niet hebben over de hoeveelheid tijd die het je kost om al deze problemen na te bellen en te regelen. (terwijl je héél dik betaald voor de verzendkosten)

En natuurlijk is het de ene keer drukker bij PostNL als de andere keer en dat moet ook kunnen. Maar het is zo jammer dat hun publieke status pagina niet toont dat dit aan hun ligt en niet aan de verkoper.

We melden op de site dat we géén invloed hebben op bezorgtijden en we bellen iedere klant die een probleem heeft en hopen hiermee een deel van de schade te beperken.

Nu is mijn vraag aan jullie… Ervaren jullie dit ook en zijn er nog tips om hier beter mee om te gaan? :slight_smile:

27 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Dat zou voor ons echt een no-go zijn, dat half uur.. hoor weinig tot geen klanten die klachten hebben en dat ze het vervelend vinden als het pakket een dag later is. Zodra het pakket is aangemaakt kunnen ze het pakket volgen en hoor daar later niets meer over. Misschien heb ik veel begripvolle klanten.. :blush:

Heb je dat veel dat klanten er over klagen? @Joost Verdaasdonk 

@CountryatHome tja Sonja, deze is niet eenvoudig te beantwoorden.
Het heeft meer met de doelgroep te maken meestal is het zo als je zelf iets voor jezelf besteld dat je best even wat langer kunt wachten als er vertraging is.

Bij ons is dat eigenlijk niet zo het gaat hier om verjaardagen, beterschapspakketten, geboortes etc.. voor een ander. Hier begint de emotie meteen al, veel persoonlijke wensen en dat maakt het voor ons overigens ook zo leuk. :heart_eyes: Maar bij vertragingen heb je meteen te maken met iemand ligt niet meer in het ziekenhuis of al de cadeaus van de andere zijn er maar dat van jou net niet. Dus ik vermoed dat hier het probleem ligt.

Dus hoe betrouwbaarder ik de levering kan krijgen hoe beter. En voor de duidelijkheid ik ben echt niet blij met dat half uur per dag maar ik verdien dit terug op termijn met tevreden klanten op zeker.

Reputatie 6
Badge +8

Dat zou voor ons echt een no-go zijn, dat half uur.. hoor weinig tot geen klanten die klachten hebben en dat ze het vervelend vinden als het pakket een dag later is. Zodra het pakket is aangemaakt kunnen ze het pakket volgen en hoor daar later niets meer over. Misschien heb ik veel begripvolle klanten.. :blush:

Heb je dat veel dat klanten er over klagen? @Joost Verdaasdonk 

@CountryatHome tja Sonja, deze is niet eenvoudig te beantwoorden.
Het heeft meer met de doelgroep te maken meestal is het zo als je zelf iets voor jezelf besteld dat je best even wat langer kunt wachten als er vertraging is.

Bij ons is dat eigenlijk niet zo het gaat hier om verjaardagen, beterschapspakketten, geboortes etc.. voor een ander. Hier begint de emotie meteen al, veel persoonlijke wensen en dat maakt het voor ons overigens ook zo leuk. :heart_eyes: Maar bij vertragingen heb je meteen te maken met iemand ligt niet meer in het ziekenhuis of al de cadeaus van de andere zijn er maar dat van jou net niet. Dus ik vermoed dat hier het probleem ligt.

Dus hoe betrouwbaarder ik de levering kan krijgen hoe beter. En voor de duidelijkheid ik ben echt niet blij met dat half uur per dag maar ik verdien dit terug op termijn met tevreden klanten op zeker.

Snap het helemaal.. dat wil je niet, dan klettert iemand snel van een roze wolk :kissing_closed_eyes:. Hopelijk is dit dé oplossing voor je. Succes! 

Reageer