F.A.Q.

Zo maak je eenvoudig een CTA-button

• 13 May 2020
  • 4 reacties
  • 696 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2782 reacties

Call-to-action (CTA) buttons zijn ideaal om je klanten aan te sporen tot (it's in the name) actie. Deze actie kan vanalles zijn: je kunt aansporen voor een nieuwsbriefaanmeldingof tot het overgaan van de aankoop. In dit artikel bespreken we hoe je eenvoudig buttons maakt met Clickminded.

TIP: Weten hoe je een goede tekst voor je CTA-button bedenkt? Check het blog van Inge.

Clickminded

Clickminded is een super makkelijke tool om je CTA-buttons mee te maken. Begin met de tekst voor je CTA bij 'button text'. Vervolgens kun je je lettertype kiezen, de kleur, wel of geen afgeronde hoeken en veel meer. Het effect van je aanpassing zie je direct, dus je kunt meteen kijken of je tevreden bent.

TIP:bulb: : Heb je een mooie kleur op het oog, maar weet je niet welke code dat is? Check dan de tool Collorzilla.

Als je tevreden bent met de CTA-button, dan kun je deze als .png opslaan en gebruiken in je shop. Voeg er een linkje aan toe et voila! Weet je niet hoe dat moet? Check dan hier de instructie voor het toevoegen van een link aan een afbeelding. 

TIP:bulb:Afgeronde hoeken zorgen dat er sneller op wordt geklikt. Scherpe randen/punten worden als waarschuwing gezien en wordt dus als iets negatiefs gezien. 

Afbeelding met CTA-button

Een CTA-button op je afbeelding zetten kan handig zijn. Het is bijvoorbeeld een slimme manier om je productcategorieën uit te lichten. Maar hoe verwerk je een CTA in je foto? In 5 stappen krijg je dit met de gratis tool Pixlr voor elkaar

Stap 1: Je opent de gewenste afbeelding in Pixlr

Stap 2: Je sleept de CTA-button vanuit je map op je computer naar Pixlr

Stap 3: Je kiest in de pop-up die je ziet voor add current

Stap 4: Je verplaatst en/of vergroot de CTA-button naar wens

Stap 5: Je slaat de afbeelding op

Je hebt nu je eigen afbeelding gemaakt met een CTA-button. 

Voorbeeld van mijn afbeelding met een CTA-button

Ik ben benieuwd naar jullie creaties en opmerking. Laat een reactie achter onder deze post:point_down:

4 reacties

Reputatie 2
Badge +3

afbeelding in Pixlr bewerken , is er ook een nederlandse beschrijving hoe dit programma werkt?

Reputatie 7
Badge +16

@Artistique-Ieds, wij hebben er 1 geschreven (niet helemaal meer up-to-date) over het op maat maken van een afbeelding. Deze vind je hier → https://www.mijnwebwinkel.nl/support/hoe-maak-ik-een-afbeelding-op-maat-pixlr

Als je er niet uitkomt, laat het weten. 

Reputatie 2
Badge +3

Beste Ebbe,

Ik zie Pixlr in het engels, kan niet voor Nederland kiezen, klopt dit. Jullie voorbeeld is wel in het Nederlands. 

Groetjes Ingrid

Reputatie 7
Badge +16

Ik zie inderdaad dat Nederlands niet meer beschikbaar is. Via onderstaand icoontje switch je tussen de talen. Hier staat Nederlands alleen niet tussen.

Maar vertel, wat wil je bewerken?

Reageer