Vraag

Vervolgbestellingen via orderstatus

• 30 April 2021
  • 1 reactie
  • 39 Bekeken

Er zijn veel webwinkels die “verbruiksproducten” verkopen, zo ook wij...(Ondergoed en sokken) Hiervoor zijn vervolgbestellingen erg belangrijk.

Nu werken wij met een “gratis reminder service” dat houd in dat een klant bij het bestellen aan kan geven (via een keuzelijst) of deze een reminder wil dat het tijd is voor nieuw ondergoed/sokken. Van deze optie word zeer regelmatig gebruikt gemaakt. Wij sturen die klant dan een email met de reminder. Dit dient door ons handmatig gedaan te worden. Dit kost best veel tijd. Zeker als je het goed wil doen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het persoonlijk maken van deze email. En het verwijzen naar de eerder bestelde producten en eventuele besteldatum. 

Dit zou echter veel handiger kunnen dmv een extra orderstatus bijvoorbeeld “reminder” genoemd. Je zou dan dmv de %tags% een automatisch gegenereerd bericht krijgen wat toch persoonlijk overkomt bij de klant, en waar alle relevante informatie terug te vinden is. Bovendien is het dan ook mogelijk om een iDEAL betaallink in dat bericht te voegen. Op deze manier is het voor de klant heel eenvoudig om een vervolgbestelling te doen. Het eventueel gebruik van kortingscodes is dan ook niet van toepassing waardoor je meer knikkers over houd. En zo zijn er veel meer voordelen.

Ik zou graag een orderstatus toegevoegd willen hebben. D.W.Z. een status die "na” de orderstatus “afgehandeld” komt. 

Ik hoor graag wat jullie van dit idee vinden, en of dit mogelijk is.

Mvg,

Chris

BesteWinkeltje.nl

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hi Chris,

Bedankt voor het delen van de suggestie. Ik zou 'm ook zeker op feedback.mijnwebwinkel.nl plaatsen (en de link hier delen). 

Wellicht dat je in de tussentijd een eind kan komen door een ongebruikte orderstatus om te bouwen. Je kunt via standaardteksten de inhoud van de orderstatus aanpassen. Wellicht iets om te testen.

Groet,
Ebbe

Reageer