Vraag

google analytics

• 17 July 2021
  • 7 reacties
  • 96 Bekeken

Reputatie 5
Badge +7

Ik ben bezig om te kijken hoe bij ons google analytics is ingesteld. 
Nu valt mij op dat wij bij trechter geen klantaccounts hebben ingevuld.
Nu hebben wij klanten zowel met account als zonder account moet ik dan toch klantaccounts invullen of juist niet? Ik wil namelijk beide volgen.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Miranda,

Het beste advies is denk ik om 2 doelen aan te maken, waarbij je 1 doel stap 2, klantaccount toevoegt en deze op verplicht zet. Daarnaast maak je een doel aan waarbij je alleen stap 1 en 3 meet. 

Succes! 

Reputatie 5
Badge +7

Bedankt.

Dan nog een vraagje.
Om je nieuwsbrief te volgen in Google staat ook uitgelegd maar ik kan die dus niet gevonden krijgen binnen google analytics. Volgens Christian zijn uitleg staat die er wel tussen.
Foto 1 Christian zijn uitleg: 

Foto 2 wat ik zie: 

Ik zie het wel gewoon. Ik gebruik de oude analytics en jij misschien de nieuwe dat het daar aan ligt?

Reputatie 5
Badge +7

Raar, Ik heb niet de analytics 4 maar welke ik wel heb kan ik niet gevonden krijgen.

Reputatie 7
Badge +16

@Humiez Volgens mij werkt het ook als je stap 3+4 overslaat. Dus je gaat een nieuw doel toevoegen en dan verder met stap 5. Kun je dat eens proberen? Als je klaar bent met het instellen moet je je aanmelden voor de nieuwsbrief, dan kunnen we morgen checken of de conversie is gemeten:fingers_crossed:

Reputatie 5
Badge +7

Gedaan dus morgen kijken of het gelukt is :D

Reputatie 5
Badge +7

Bedankt het werkt.

Reageer