Vraag

Afbeeldingen wordt automatisch kleiner gemaakt

• 16 June 2020
  • 4 reacties
  • 165 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4

Momenteel ben ik wat dingen aan het uitproberen om een mooie homepage te maken. Daarbij loop ik tegen het volgende aan:

Ik heb een afbeelding gemaakt met een scheidingslijn. Deze afbeelding is gemaakt en opgeslagen met een formaat van 1050 x 100. Deze afbeelding heb ik toegevoegd bij ‘Afbeeldingen'. Als ik op de homepage ben, wil ik de afbeelding toevoegen. Echter wordt de afmeting hierin automatisch verkleind, zie hieronder. Als ik vervolgens de maat aanpas naar 1050 x 100 wordt de afbeelding onscherp. Hoe kan dit en hoe krijg ik de afbeelding wel scherp en over de volledige breedte?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Georgette, kun je eens in de beheeromgeving bij vormgeving/indeling de zij kolommen uitzetten. Je hebt dan namelijk meer ruimte waar je afbeeldingen kwijt kunt. Ben benieuwd of dat een beter resultaat geeft.

Groet,
Ebbe

Reputatie 3
Badge +4

Bij kolommen had ik eerst ‘links en rechts’ ingesteld staan, nu aangepast naar ‘Geen’, maar dit geeft geen resultaat. Wanneer ik de afbeelding opnieuw toevoeg op de pagina, wordt de afmeting weer automatisch aangepast.

Reputatie 3
Badge +4

Inmiddels afbeelding verwijderd bij ‘Afbeeldingen', afbeelding opnieuw geüpload en toegevoegd op de pagina. Nu wordt ie niet automatisch verkleind, maar helaas wordt ie dan wel onscherp getoond :(

Reputatie 7
Badge +16

Hm dat klinkt bekend. Ik wil er toch even naar kijken. Kun je de afbeelding die onscherp wordt getoond mailen naar info@mijnwebwinkel.nl t.a.v. Ebbe? Dan check ik het.

Thanks! 

Reageer