Reageer jij altijd op Instagram berichten?

• 4 January 2022
  • 7 reacties
  • 101 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2786 reacties

Uit onderzoek van BUAS (Breda University of Applied Sciences) is gebleken dat 65% van de bedrijven niet reageert op Instagram. Dit onderzoek is gedaan bij 80 bedrijven op het gebied van toerisme, leisure, luchtvaart en hospitality door middel van 320 ‘mystery post’ 

Het hele blog is te lezen via deze link

Wat doen jullie? Altijd reageren als je jouw bedrijfsnaam tegenkomt in een hashtag of een mention? Of sla je soms (bewust) een reactie over? 

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Altijd alleen ik krijg weinig respons via instagram

Reputatie 7
Badge +9

Ik reageer altijd op Instagramberichten. Vaak deel ik een foto van een klant ook nog op mijn eigen stories bijvoorbeeld. Ik reageer met een like en ook een bericht, omdat ik het leuk vind dat klanten een van mijn producten op de foto zetten! :blush: 

Wel krijg ik ook wel eens vragen via Instagram, en het beantwoorden van vragen zowel via telefoon, Whatsapp, e-mail, Facebook én Instagram gaf mij wel een lichte error. :laughing:  Kan het dan vaak ook niet meer terugvinden. Dus wanneer ik een privéberichtje ontvang op Instagram (en Facebook), komt er een automatisch antwoord te staan dat mensen voor vragen over een bestelling of project kunnen mailen, omdat ze dan sneller een antwoord kunnen verwachten dan via social media. Ik antwoord wel, maar mijn e-mail houd ik wat beter en sneller bij. :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +16

Ik reageer altijd op Instagramberichten. Vaak deel ik een foto van een klant ook nog op mijn eigen stories bijvoorbeeld. Ik reageer met een like en ook een bericht, omdat ik het leuk vind dat klanten een van mijn producten op de foto zetten! :blush: 

Wel krijg ik ook wel eens vragen via Instagram, en het beantwoorden van vragen zowel via telefoon, Whatsapp, e-mail, Facebook én Instagram gaf mij wel een lichte error. :laughing:  Kan het dan vaak ook niet meer terugvinden. Dus wanneer ik een privéberichtje ontvang op Instagram (en Facebook), komt er een automatisch antwoord te staan dat mensen voor vragen over een bestelling of project kunnen mailen, omdat ze dan sneller een antwoord kunnen verwachten dan via social media. Ik antwoord wel, maar mijn e-mail houd ik wat beter en sneller bij. :sweat_smile:

Gebruik jij een aparte hashtag voor klanten die foto's van jouw producten willen delen? Of moeten ze jouw taggen? En gebruik je die foto's ook op je site bij de producten? Ik ben benieuwd. 

Reputatie 7
Badge +9

Gebruik jij een aparte hashtag voor klanten die foto's van jouw producten willen delen? Of moeten ze jouw taggen? En gebruik je die foto's ook op je site bij de producten? Ik ben benieuwd. 

@Ebbe Ik heb op de bedankkaartjes die ik meestuur met de bestellingen staan ‘Blij met je aankoop? Deel je #nanaasonlineconceptstore foto!’. Ze mogen me ook taggen, maar zowel de hashtag als een tag houd ik in de gaten. 😉 Ik gebruik de foto's niet bij de producten, wel op de pagina ‘Happy customers'. Wel heb ik een keer een samenwerking gedaan met iemand via Instagram, en die had mooie foto's gemaakt van een bepaald product en die gebruik ik bij het product in de webshop. Wel met een watermerk met de naam van desbetreffende fotograaf uiteraard!

Reputatie 7
Badge +16

@Ebbe Ik heb op de bedankkaartjes die ik meestuur met de bestellingen staan ‘Blij met je aankoop? Deel je #nanaasonlineconceptstore foto!’. Ze mogen me ook taggen, maar zowel de hashtag als een tag houd ik in de gaten. 

Slim! Ik geloof ook echt dat je daar veel uit kunt halen. Merk je dat zelf ook of valt dat nog tegen?

Reputatie 1
Badge +2

Wij proberen alles wel te lezen en te beantwoorden als het zinnige vragen of opmerkingen zijn, maar er zit ook een hoop onzin tussen. Zeker in ons drukke seizoen is het onbegonnen werk en verwijzen we mensen door naar de algemene vragen pagina en als ze er dan nog niet uitkomen mailen ze maar. Telefoon in de fysieke winkel is dan ook rood gloeiend en niet meer bereikbaar. We hebben ook wel eens twee seizoenen een call centre ingeschakeld maar deze mensen weten inhoudelijk niet van de hoed en de rand.

Om op de vervolg discussie verder te gaan. Voor de online bestellingen werken we in het hoogseizoen altijd met extra flyers met triggers om klanten terug te laten komen, regelmatig helpen we “bekenden” met een onderneming door een flyer over hun bedrijf toe te voegen in een order en standaard hebben we onze eigen visite kaartjes of flyers standaard in een bestellen. In het drukke seizoen sturen we ook altijd merchendise mee. We sturen onze eigen festivalbandjes mee tot buttons met ons logo. Kost niet veel en is weer reclame.

Daarnaast werken we (nu door corona is ons seizoen pas eigenlijk weer vanaf september’22) vaak met interactie om klanten aan te zetten tot reclame maken. Zo hebben we een Facebook kader laten maken en dat hing elke dag op een wisselende plaats in de winkel. Mensen moeten er dan ook iets voor doen en konden dan een foto maken en plaatsen op onze socials en uiteindelijk verkozen we een winnaar met een tegoedbon van €200,-  De reclame loont zich dan vanzelf weer terug. Zo hebben we nog tal van acties bedacht om in de picture te staan.

Reputatie 7
Badge +9

@Oeteljee Leuk idee met dat kader!

Reageer