Reageer jij altijd op Instagram berichten?

• 4 January 2022
  • 2 reacties
  • 26 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2273 reacties

Uit onderzoek van BUAS (Breda University of Applied Sciences) is gebleken dat 65% van de bedrijven niet reageert op Instagram. Dit onderzoek is gedaan bij 80 bedrijven op het gebied van toerisme, leisure, luchtvaart en hospitality door middel van 320 ‘mystery post’ 

Het hele blog is te lezen via deze link

Wat doen jullie? Altijd reageren als je jouw bedrijfsnaam tegenkomt in een hashtag of een mention? Of sla je soms (bewust) een reactie over? 

2 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Altijd alleen ik krijg weinig respons via instagram

Reputatie 6
Badge +8

Ik reageer altijd op Instagramberichten. Vaak deel ik een foto van een klant ook nog op mijn eigen stories bijvoorbeeld. Ik reageer met een like en ook een bericht, omdat ik het leuk vind dat klanten een van mijn producten op de foto zetten! :blush: 

Wel krijg ik ook wel eens vragen via Instagram, en het beantwoorden van vragen zowel via telefoon, Whatsapp, e-mail, Facebook én Instagram gaf mij wel een lichte error. :laughing:  Kan het dan vaak ook niet meer terugvinden. Dus wanneer ik een privéberichtje ontvang op Instagram (en Facebook), komt er een automatisch antwoord te staan dat mensen voor vragen over een bestelling of project kunnen mailen, omdat ze dan sneller een antwoord kunnen verwachten dan via social media. Ik antwoord wel, maar mijn e-mail houd ik wat beter en sneller bij. :sweat_smile:

Reageer