PostNL stopt met papieren 'niet-thuis' briefje

• 17 June 2022
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2469 reacties

Per 1 juli stopt PostNL met de papieren ‘niet-thuis’ briefjes. Ontvangers van pakketten - die niet thuis zijn - krijgen dus geen briefje meer in de brievenbus waarop staat waar het pakket zich bevindt. Ze ontvangen per 1 juli een e-mail en/of een bericht in de PostNL App. Hiermee verwacht PostNL 70.000 kilo papier te besparen.

lees het hele artikel hier

Wat vind jij van het afschaffen van papieren 'niet-thuis’ briefjes? 

1 reactie

Reputatie 2
Badge

Het bezorgproces is voor mij ergernis nummer 1. PostNL is een van de minst slechte. Het is gewoon drama. De spullen die ik bestel zijn duur en kwetsbaar voor weersinvloeden.  Dit gebeurt er bij mij: 

• Pakketjes worden weer meegenomen: een dag later nog een keer maar dan retour afzender in plaats van naar het afhaalpunt.
  • Ze worden met notitie afgeleverd onder het trapsgat. Niemand die het ziet, maar wel ‘en prise’
  • Pakket in de tuin  

Nu kan ik dit de bezorgers nauwelijks kwalijk nemen, ze worden structureel uitgeknepen. Tijdens corona ook, veel meer volume, maar die mensen zijn extra gekort. Ik wil best betalen voor een goede saliering van de bezorgers. 

Die kaartjes die afgeschaft worden  is gewoon een bezuinigingsmaatregel, zo kan er sneller bezorgd worden en krijgt de bezorger waarschijnlijk nog minder per pakket uitbetaald. 

In mijn geval zal ik nu de pakketjes die ik verstuur meer actief moeten volgen om bij te houden of ze zijn aangekomen. Voor mij extra werk. 

Reageer