Afgewezen door marketing bureau ivm systeem mww

• 4 April 2022
  • 3 reacties
  • 135 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Beste allemaal,

Ik had afgelopen week een aanvraag gedaan bij een marketing bureau om mijn ads op Social media te laten verzorgen. Ik kreeg vandaag het volgende antwoord waar ik best wel van in shock ben. 

op dit moment verzorgt een ander marketing bureau dit voor mij en daar ben ik zeer ontevreden over. Hieronder deel ik even met jullie en de medewerkers van MWW het antwoord wat ik zojuist heb ontvangen.

Ik hoor graag jullie ervaringen hierover? 

Hoi Linda

Bedankt voor je aanvraag. Helaas hebben wij enige tijd geleden moeten besluiten geen klanten aan te nemen met een mijnwebwinkel shop. Dit omdat Mijnwebwinkel niet goed meet welke verkopen en dergelijke er binnen komen. Dus het is voor ons daardoor lastig om te sturen en te kijken wat er gebeurt. Als je namelijk zelf je ads draait, kan je veel beter inschatten aan de hand van de orders wat er wel en niet werkt. Maar die inzicht hebben wij als externe partij niet.

Excuses voor het ongemak

3 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb zojuist contact gehad met Sander van MWW die mij belde nadat ik deze mail naar hun had doorgezet. Sander gaat meer duidelijkheid halen bij het marketing bureau. Dus wordt vervolgd. 

Reputatie 3
Badge +2

Omdat ik graag transparant wil zijn en hoop op feedback van mijn collega’s hier deel ik hierbij het vervolg van de aanvraag bij een marketing bureau (die overigens is afgewezen 🙁)

Dit was mijn reactie op de afwijzing:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik best wel een beetje verbaast was over het antwoord op onze aanvraag om een samenwerking met jullie aan te gaan.

Wij werken al ruim 2 jaar samen met een reclame bureau en mijn performance van alle marketing die wij voeren op FB en Insta zijn prima uit te lezen via de advertentie beheer van FB. Tevens heeft ons reclame bureau ook hun eigen systeem waarvan ik elke maand een raportage van krijg.

Wat bedoel je precies met " als je zelf je ads draait"? Je kunt toch als externe partij toegang krijgen tot ons advertentie beheer bij FB?

Dit is het antwoord van het marketing bureau:

Hoi Linda

Het probleem ligt in dit geval dat Mijnwebwinkel de data van de aankopen niet goed doorstuurt. Dat hebben we bij meerdere klanten ondervonden waardoor we in de adsbeheer van Facebook niet zien of er verkopen plaats vinden. Er komt maar een fractie van de verkopen binnen en niet alles. Dit heeft dus als gevolg dat het lijkt alsof de advertenties het niet goed doen, wij dus moeten gokken waar we op moeten sturen en Facebook zelf de campagnes ook niet goed kan optimaliseren. Aan de hand van de data die zij van de webshop krijgen, sturen zij de campagne verder aan waardoor die beter gaat draaien. Maar als ze maar 1/3e van de data door krijgen wat er verkocht wordt dan is dat heel moeilijk sturen. Vandaar ook dat ik zelf als je zelf je advertenties draait, kan je natuurlijk 1 op 1 zien wat er binnen komt en wat beter inschatten welke advertenties het wel of niet goed doen. Wij hebben die inzicht als externe partij niet, dus voor ons wordt het op gevoel de campagne besturen en dat vind ik geen fijne manier van werken. Ik wil echt gebruik maken van de data die er is en daarmee de campagne optimaliseren.

Ik kan mij dan ook niet zo heel goed voorstellen dat bij de huidige marketing partij alle data wel goed doorkomt, wij hebben dit met echt meerdere mensen gehad en ook de bal al eens bij mijnwebwinkel gelegd. 

Reputatie 3
Badge +2

Als er collega’s zijn die al werken met een marketing bureau? Of hebben gewerkt met een marketing bureau? Ik hoor graag jullie mening en ervaringen goed of slecht hierover?

Gisteren heb ik een fijn gesprek gehad met Sander van mww hierover. Inmiddels heeft hij waarschijnlijk een goeie partij voor mijn winkel gevonden om de marketing verder op te pakken.

Sander is erg verbaast over de reactie van dit bureau en gaat verhaal halen hoe en wat. Dus wordt vervolgt.

Hoor jullie natuurlijk graag hierover collega’s! 😉

Reageer