Kan ik Klarna Checkout gebruiken in mijn webwinkel?

• 19 juli 2021
  • 0 reacties
  • 1 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 1933 reacties

Verdienen jouw klanten ook de mogelijkheid geven om Smoooth te betalen? Hier geven we je de ins en outs over starten met Klarna via de nieuwe checkout.

Waaraan moet mijn winkel voldoen?

Voordat je Klarna via nieuwe checkout kunt activeren wordt er gecontroleerd op een aantal punten. Zo is het een must dat je bedrijfsgegevens ingevuld zijn, je een KvK-nummer en BTW-nummer hebt en dat je webwinkel voldoet aan een aantal wettelijke verplichtingen. Zorg er daarom voor dat je voorwaarden, privacyverklaring en retourinformatie voor bezoekers makkelijk vindbaar zijn. 

Klarna is vooralsnog alleen beschikbaar voor winkeliers gevestigd in Nederland (Sorry België, stay tuned! We doen ons best om het ook voor Belgische winkeliers snel mogelijk te maken). 

Activeren vanuit je beheeromgeving

Al was een retourtje Zweden leuk geweest, je hoeft niet naar Klarna toe om te Klarna te activeren. Ga naar Online bestellen/Betaalmethode om het in gang te zetten. Zodra je de voorwaarden accepteert en klikt op Klarna aanvragen gaan we voor je aan de slag. Er zijn aantal gegevens vereist om verder te kunnen. Bijvoorbeeld je KvK-nummer en algemene voorwaarden, maar hier heb je vast al aan gedacht ;-) Als alle info compleet is, wordt je checkout aangevraagd. Je ziet dan in je scherm staan dat je winkel wordt gecontroleerd door Klarna. Is dat niet het geval, trek dan even aan de bel bij onze supportafdeling.  

Zodra de aanvraag is goedgekeurd door Klarna zul je dit zien in je beheeromgeving in het menu Online bestellen/Betaalmethode. Nog even geduld, dit kan tot 24 uur duren.

Vanaf nu kun je het Know-Your-Customer-formulier invullen. Je voorziet Klarna hiermee van de info die noodzakelijk is om een overeenkomst met hen aan te gaan en om uitbetalingen te ontvangen. Ka-ching! Lees hier alles over uitbetalingen.

Zodra je groen licht hebt, wordt Klarna via de nieuwe checkout aangezet en mogen de orders binnenstromen.

0 reacties

Geen reactie

Reageer