Hoe voeg ik PostNL afhaallocaties toe aan mijn webwinkel?

  • 19 July 2021
  • 4 reacties
  • 45 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2472 reacties

Je kent het wel. Je plaatst een bestelling in een webwinkel, maar wilt het liever bij een lokaal PostNL afhaalpunt laten leveren. Ook wel PakjeGemak genoemd. Erg handig, omdat je niet thuis hoeft te zijn wanneer het pakje arriveert. Dit kun jij als winkelier ook aanbieden. In dit artikel gaan we je uitleggen hoe je dit realiseert.

Wil je snel antwoord op je vraag? Stel 'm op de Mijnwebwinkel Community.

Hoe werkt het?

Je klanten kunnen in jouw checkout een postcode invullen. Op basis van het ingevulde postcode gaat ons systeem controleren waar er een afhaalpunt in de buurt is. De klant krijgt een lijst te zien met locaties die gesorteerd staan op basis van afstand. Zie hieronder een voorbeeld van hoe dit eruit ziet in de praktijk.

Voorbeeld afhalen bij een PostNL locatie

 

MyParcel instellen

Heb je MyParcel al ingesteld? Dan mag je deze stap overslaan. Zo niet, kun je dit activeren door naar de volgende locatie te gaan: Online Bestellen / Verzendopties / Algemene opties / MyParcel instellingen. Klik hier op de optie: MyParcel activeren. Vul vervolgens de API key in die je terugvindt in je account van MyParcel nadat je een account hebt aangemaakt.

Afhaallocaties activeren

Vink op dezelfde pagina de optie PostNL afhaallocaties aan. Vul vervolgens een prijs in voor Nederlandse bestellingen en voor de Belgische bestellingen. Zo simpel is het!

 


4 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Kan dit ook voor andere vervoerders, zoals DPD en DHL? En kan dit ook toegevoegd worden in de checkout als je webshop niet is gekoppeld met een tussenpartij zoals My Parcel? Hoor graag!

Reputatie 1
Badge

Handleiding voor DHL staat hier ook vermeld op dit forum ==> KLIK HIER

Reputatie 3
Badge +4

Deze handleiding is naar mijn idee niet up to date, ik krijg in ieder geval niet te zien wat in de handleiding aangegeven staat. Daarnaast voer ik nu voor etiketten alles handmatig in, ik heb geen zakelijk account. Ik ben benieuwd of het dan ook mogelijk is in de checkout DHL service punten naar voren te krijgen als optie voor mijn klanten.

Reputatie 1
Badge

Deze handleiding is naar mijn idee niet up to date, ik krijg in ieder geval niet te zien wat in de handleiding aangegeven staat. Daarnaast voer ik nu voor etiketten alles handmatig in, ik heb geen zakelijk account. Ik ben benieuwd of het dan ook mogelijk is in de checkout DHL service punten naar voren te krijgen als optie voor mijn klanten.

Wij gebruiken geen DHL maar kwam de handleiding ook maar tegen vandaar.

Ik vermoed dat je een zakelijk account moet hebben wil je vanuit MWW direct iets kunnen doen bij DHL en  een automatische koppeling wil maken. De kosten zullen toch ook ergens moeten worden gefactureerd.

Reageer