Hoe plaats ik een testorder?

  • 19 juli 2021
  • 0 reacties
  • 2 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 1933 reacties

Je artikelen staan klaar om verkocht te worden, verzendkosten zijn ingesteld en je hebt er ook nog voor gezorgd dat klanten netjes kunnen betalen. Dan is het nu tijd om met eigen ogen te zien hoe het allemaal werkt en welke route jouw klanten moeten afleggen. Je komt erachter door een testorder te plaatsen. 

Slimme zet

Je komt er op deze manier achter wat er allemaal naar je klanten wordt toegestuurd, denk aan bevestiging mails en facturen. Als je alle stappen goed hebt doorlopen, dan zie je jouw order terug in de beheeromgeving. 

Let bij je testorder bijvoorbeeld op deze punten: 

  • Werken de verschillende betaalopties?
  • Heb je de verzendkosten goed ingesteld? 
  • Wordt de factuur meegestuurd? 
  • En staan daar de bedrijfsgegevens wel op?
  • Stuur je de mails helemaal foutloos? 
  • Spreek je je klant consequent aan met je of met u? 
  • Ontvang je een reply van je klant op je juiste mailadres?
  • En niet geheel onbelangrijk, staat het juiste logo op de mails? 

Tip!

Pas je je factuur of orderbevestiging nog aan? Dan kun je het resultaat bekijken door op 'Factuur (PDF)' of 'Orderbevestiging' te klikken bij een bestaande order. Een nieuwe testorder is dus niet nodig! 

Annuleren of verwijderen

Weet je voldoende? Dan kun je de order eventueel annuleren zodat de voorraad weer wordt bijgewerkt en dat het boekhoudkundig ook weer op orde is. Verwijderen kan ook, maar doe dit alleen bij je eerste testorders. Ben je eenmaal in bedrijf, wees dan voorzichtig met het verwijderen van een order. Het zorgt namelijk voor een gat in je boekhouding, niet handig!

Zegt het voort

Sommige zaken zullen voor jou heel logisch zijn, maar probeer je te verplaatsen in je bezoekers. Misschien zie je iets over het hoofd. Nodig dan ook zeker je familie, vrienden of buren uit om een testbestelling bij jou te plaatsen. Wie weet heb je ergens een typfoutje gemaakt dat een ander wel oppikt ;-)


0 reacties

Geen reactie

Reageer