News

Hoi, ik ben Ebbe!

• 17 March 2020
  • 35 reacties
  • 1023 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Super user
  • 2858 reacties

Hoi! 

Het is altijd leuk om te weten met wie je nou precies te maken hebt. Het lijkt mij dan ook leuk als jullie jezelf voorstellen. Ik ga jullie niet meteen in het diepe gooien en zal dus zelf het voortouw nemen. 

Goed, ik ben dus Ebbe. Wellicht heb je ooit al een mail van mij ontvangen of mij telefonisch gesproken. Ik heb namelijk zo'n drie jaar lang op de Customer Care afdeling gewerkt. Inmiddels heb ik enige kennis over ons platform:sunglasses: Voor mijn gevoel heb ik alle mogelijke vragen voorbij zien komen, maar wie weet brengt de community mij nog veel mooie vragen op, daag mij vooral uit! 

Naast mijn werk bij Mijnwebwinkel vind je mij vaak op straat om te fotograferen. Fotografie is een grote hobby van mij en kan mij bijna daadwerkelijk (professioneel) fotograaf noemen. Ik fotografeer seriematig, er moet dus een thema zijn. 

Mijn rol binnen de community is om ervoor te zorgen dat er genoeg interessante content gedeeld wordt, iedereen het juiste antwoord op vragen krijgt en dat je genoeg geïnspireerd raakt om deel te nemen. Ik ga dit hopelijk niet alleen doen, en zorgen jullie zelf voor toffe content en goede antwoorden:thumbsup:

Nu ben ik natuurlijk ook reuze benieuwd wie jullie zijn. Laat wat weten in een comment op deze post. Iedereen krijgt van mij een '’Like'’, beloofd :wink:  

Groet,

Ebbe

35 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hi Ebbe,

Ik doe mee. Ik ben Richard van de webwinkel Lamar Games (www.lamargames.nl).
In 2011 begonnen met een stapel van 25 spelletjes. Ik kocht (door mijn vrouw) voor het eerst iets op marktplaats omdat dat goedkoper was dan in de winkel. Alleen zaten er wat dubbele bij (de persoon in kwestie wilde alleen zijn hele verzameling verkopen). Ik dacht ‘die zet ik dan wel op marktplaats en misschien raak ik ze wel weer kwijt’. 

Lang verhaal kort: 9 jaar later heb ik een heus bedrijfspand (met woning eraan) en werk ik fulltime in de webwinkel (met hulp van mijn vrouw inmiddels) met een voorraad van bijna 40.000 spellen :smile:

Ik zit ook sinds 2011 bij Mijnwebwinkel en heb het prima naar mijn zin en goed contact met jullie (ja, jij  ook Ebbe ;-) 

Leuk initiatief en waar ik kan zal ik mijn steentje bijdragen!

Reputatie 7
Badge +16

Hey Richard, 

Super tof, daar ben ik blij mee. Ik ken je inmiddels al wel even en ik weet zeker dat jij een goede bijdrage kan leveren:thumbsup:
Leuk om het ontstaan van Lamar Games te lezen. Mooi hoe zie iets kan gaan :sunglasses:

We spreken elkaar Richard! 

Groet,
Ebbe

Hoi ik heet Bianca

Samen met Gerard heb ik meerdere bedrijven

Deze zaten voorheen bij Luondo,  maar deze stopt dus was op zoek naar iets nieuws en ben bij mww uitgekomen. 

Websites zijn momenteel nog in overgang dus dat komt nog wel. 

Flyerservice is van Gerard.  Hij is begonnen als dtp en daarna bij reclame bureaus. Maar vind belachelijk dat het zo duur moet. Dus was voor zichzelf begonnen. Doet drukwerk en ontwerp. 

Drakkar foods samen

Bedrijf met etenswaren bedoeld voor op festivals te snacken en of voor re-enactmentgroepen.  Vlees, mede, hakhoning, kaas.begonnen vanuit drachenheim. 

Drachenheim. 

Ooit gingen we veel naar middeleeuwse en fantasy festivals. We vonden dat heel leuk en werd een hobby.  We besloten er bedrijf mee op te zetten. We hebben bult drinkhoorns uit Afrika geïmporteerd en hebben die op deze markten verkocht.  Het ging even wat slechter tussendoor,  maar laatste 3 jaar zien we goed in de groei.  Grotere tent.  Grotere bus.  Verkoop wagen.  Af en toe personeel wat helpt op markten. Nu verkopen we sieraden. Houtsnijwerk. Runestenen . Complete uitrustingen. Helmen. Zwaarden. En natuurlijk drinkhoorns. Nu we thuis zitten zijn we wat meer met hoornbewerking bezig. We proberen deze voornamelijk op Instagram promoten. @Biancajarlsdottir voor de nieuwsgierigen.  

Met 2 kids onder 3 is het even druk thuis, maar hopelijk binnenkort kan ik de nieuwe websites laten zien

Gr bianca

Reputatie 7
Badge +16

Leuk om je hier te ontmoeten Bianca! Mooi dat vanuit een hobby een heel bedrijf is ontstaan. Hopelijk kunnen jullie bij MWW verder met jullie webshop en gaat het een nog groter succes worden! 

Ik ben benieuwd naar jullie shops. Als je ergens niet uit komt, dan weet je waar je jouw vragen kunt stellen (hier, op de community :wink:

Groet,

Ebbe

Hallo allemaal, 

Wat leuk! Ik stel mezelf graag ook even voor!
Ik ben Iris, 27 jaar en heb een webwinkel Noevoo in (op maat gemaakte) schilderijen en portretten. Pas recent hiermee begonnen, maar ontzettend veel zin in!
De webshop is nog volop in ontwikkeling en aldoende ben ik bezig om mijn assortiment uit te breiden, veel ideeën, maar het heeft even tijd nodig!

Enkele jaren geleden heb ik een andere webwinkel gehad (opgestart tijdens mijn studie) bij MijnWebWinkel in gelegenheidsjurken, welke enkele jaren geleden door privé omstandigheden noodgedwongen is opgeheven.

In het dagelijks leven werk ik (nog) fulltime als online marketeer bij een internationaal bedrijf en heb daarvoor online de online touwtjes in handen. Daarvoor heb ik voor een marketing bureau gewerkt, waar ik training en begeleiding heb gegeven in online marketing aan verschillende ZZP'ers en (MKB-)bedrijven en fun fact; destijds een goedlopende community als deze opgericht!

Ik hoop in deze Community wat hulp te kunnen krijgen én geven om elkaars shop tot een hoger niveau te tillen en wie weet wat voor mooie andere dingen er nog uit kunnen komen!

Groetjes, Iris

Reputatie 7
Badge +16

Hey Iris, 

Tof dat je een account hebt aangemaakt, welkom! Leuk om te lezen dat jij ook een community hebt opgericht. Wellicht neem ik een keer contact met je op, mocht je dat goed vinden natuurlijk:v:

Mooi streven om, mede door de community, elkaars shop tot een hoger niveau te tillen. Daar gaan we voor! Mocht je vragen hebben, stel die dan gerust in de community. Ik zorg ervoor dat je een passend antwoord krijgt. 

Groet, Ebbe

Hi Ebbe, 

Zal ik zeker doen! Communities kunnen enorm waardevol zijn, dus ik ben al fan!

Je mag altijd contact opnemen, geen enkel probleem :)

Fijne avond!

Reputatie 7
Badge +16

Cool Iris, blij dat je al fan bent:v:

We gaan elkaar spreken. 

Reputatie 6
Badge +7

Ik ben Jacqueline en heb 3 webshops bij Mijnwebwinkel.

Ik ben 10 jaar geleden begonnen met de eerste webshop (toen nog ergens anders).

Ik ben arbeidsongeschikt (rotwoord) en wilde graag wat doen. In overleg met het UWV een webshop gestart van mijn spaarcentjes en eigenlijk dus van mijn hobby(s) mijn werk gemaakt.
Doordat ik zoveel uiteenlopende dingen verkoop ben ik 2 aparte webshops erbij gestart omdat het adverteren erg lastig is als je zoveel verschillende dingen verkoopt omdat je eigenlijk niet echt een doelgroep aan kunt spreken. De laatste tijd ben ik aan het kijken met welke artikelen ik door wil gaan en dat zijn eigenlijk vooral de dingen die ik zelf maak.

Groetjes, Jacqueline

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Jacqueline,

Nou, als je al 10 jaar een webshop hebt en inmiddels zelfs drie, ben je meer dan geschikt om een (web)winkelier te zijn:muscle: Mooi om te lezen hoe jij -ondanks je situatie- niet stil hebt gezeten en gewoon drie succesvolle shops hebt opgezet. Vet hoor! 

:v: Ebbe

Reputatie 1

Hallo, 

Ik ben Patrick Heijmans en ben online marketeer en consultant.
Daarnaast heb ik ook de webwinkelcommunity opgezet, en gesloten community waar iedereen over webwinkels en e-commerce kan praten ;-) 
Ik hoop hier ook mijn kennis te kunnen delen met jullie, dus als er vragen zijn op marketing gebied stel ze gerust.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi allemaal,

Leuk dat er een community is! Hopelijk kunnen we elkaar helpen en vooral inspireren. :sparkles:

Ik ben Rianne en ik heb sinds 2014 (jeetje, 6 jaar alweer :smile:) mijn webshop; Nanaa's Online Conceptstore (www.nanaas.nl). Ik ben interieurontwerper en grafisch ontwerper (ZZP), en de webshop doe ik naast mijn werkzaamheden als ontwerper. In de webshop verkoop ik voornamelijk woonaccessoires (en een klein assortiment stationery en mode accessoires) en bied ik ook pakketten aan, zodat je gemakkelijk zelf je interieur kunt stylen. Daarnaast probeer ik met fotografie je combinaties te laten zien van producten. Ik ben nu bezig met dat pakkettenverhaal verder uit te gaan breiden, en met name tijdens deze coronacrisis is dat iets wat ik nu actief op ga pakken. :wink:

Waar ik anderen mee zou kunnen helpen is dat ik mensen als grafisch ontwerper ook adviseer in de look en feel van een webshop. En zelf ben ik altijd op zoek naar nieuwe inspiratie en frisse blikken op mijn eigen webshop. Na jaren van ‘gewenning’ aan je eigen ding kun je daar ook een beetje blind voor worden, nietwaar? :wink:  En samen kunnen we elkaars webshop naar een hoger niveau tillen, dat lijkt me het mooie aan een community!

Reputatie 5
Badge +7

Hallo,
Wij zijn Huub en Miranda. Ik (Miranda) doe het meeste op de computer dus de berichten zullen meestal van mij zijn.

Wij zijn in 2008 begonnen met Humiez Beads. Wij verkopen bedels, kralen, benodigdheden, etc voor het maken van sieraden. Ik had als hobby sieraden maken. En mijn man Huub zag dit op tafel liggen met de rekening en vond het wel erg prijzig allemaal. Hij dacht dat dit goedkoper kon en dat kon ook maar dan moest je grotere partijen kopen. Dit deed hij en binnen een paar maanden begreep hij wel dat dit zo niet ging en ben ik een webwinkel gaan inrichten bij webwinkelparadijs. Maar daar groeide we al heel snel uit ons jasje en zijn we eind 2008 bij mijnwebwinkel terecht gekomen. Ondertussen zijn we 12 jaar verder en vele malen groter geworden en is Huub minder gaan werken om meer aandacht te kunnen geven aan zijn bedrijfje. Wij doen naast de webwinkel ook nog beurzen om daar ons product te slijten. 

Ik hoop dat wij veel aan deze community hebben en wie weet andere kunnen helpen.

Groetjes, Miranda

Hoi,

Mijn naam is Mandy, ik ben 27 jaar en beheer de webshop Peters Rit Creations. Drie kernwoorden; ontwerpen, bedrukken en fotografie.
Ik bied gepersonaliseerde artikelen aan in de webshop. Denk hierbij aan textiel (volwassen- en kinderkleding), baby artikelen, glas en nog veel meer. Daarnaast ontwerp ik logo’s en kun je bij mij terecht voor een fotoshoot. 

Ooit begonnen om (goedkoper) babykleding te bedrukken voor mijn neefje, waarna meer vraag naar ontstond. In 2018 officieel als bedrijf gestart en hierbij gelijk gekozen voor Mijnwebwinkel. 
Nog steeds bezig met in de kijker te spelen en te groeien. 

Daarnaast werk ik fulltime als administratief medewerkster bij een bedrijf in IT branche. 

Ik hoop dat we via de community elkaar kunnen inspireren.

Groetjes,
Mandy

Reputatie 3
Badge +5

Hoi

Wij zijn Anne-Mieke en Jeroen van Atelier Miete Confiete. We werken allebei in vast dienstverband en runnen sinds 2013 een wolwinkel - voorheen waren we ook o.a. actief als zelfstandige horecazaak, winkel voor kinderkamerkado’s, …

Ons volledig verhaal kun je op onze FB story nalezen ;-)
https://www.facebook.com/pg/mieteconfiete/about/?ref=page_internal

Onze hoofdactiviteit omvat vooral wolletjes & garen, benodigdheden & accessoires voor breien, haken & creatief zelf maken. Onze ambitie is om voor ieder brei- of haakproject een geschikte garenkwaliteit te kunnen aanbieden - online en in onze winkel thuis.

Qua rolverdeling doet Jeroen vooral de technische zaken: orders, verzendingen, website, boekhouding, …  Anne-Mieke is de creatieve insteek: klanten adviseren en ondersteunen, verkoop, patronen, begeleiding, sociale media, … Een prima team eigenlijk en het bevalt ons uitstekend.

Creatieve groet
Anne-Mieke & Jeroen

Badge

hoi 

Mijn naam is Wilma. Ik beheer 2 webwinkels Wilma's Hobby en sinds 1 januari jl. Powertex- Groothandel Nederland. Zoals mijn naam al zegt ben ik vanuit mij hobby de webwinkel begonnen, ik verkoop creatieve producten en geef hiernaast ook workshops en opleidingen.  en ook sta ik regelmatig op grotere hobby beurzen in Nederland en België 

Ik hoop dat we veel aan deze community hebben en wie weet andere kunnen helpen.

Met een creatieve groet

Wilma 

Reputatie 1

Wat leuk om dit allemaal zo te lezen:-)

ik ben Chantelle kwam vijf jaar geleden in een Burnout ivm 60 uur werken in de week.

De arts zei je moet maar eens gaan haken of breien dat verzet je gedachten.

Zo gezegd zo gedaan ik wilde graag een leren labeltje op mijn creatie maar kon dat niet vinden.

Om een lang verhaal kort te maken had ik binnen 4 maanden de Haakfabriek Webshop en dit is inmiddels uitgegroeid naar een algemeen begrip in de haak en brei wereld en we hebben een groothandel opgezet, wij leveren inmiddels ook aan 25 winkels in het brei en haak gebeuren.

Wij maken ook leren labels voor bedrijven met steiger houten meubelen, houten lampen en sieraden ect.

We werken nu ook 60 uur in de week maar voor jezelf is dit heel anders vele zullen dit herkennen.

Op facebook zijn we ook zeer actief met bijna 35000 volgers en op Instagram zie dat sommige ondernemers daar nog te weinig mee doen.

Wij proberen een trend setter te zijn in de Haak en Brei wereld en tot nu toe gaat dat heel goed.

ik hoop dat we via de community elkaar kunnen inspireren en voor vragen van collega's sta ik altijd open.

We zijn er voor elkaar om mekaar te helpen nietwaar ;-)

gr Chantelle 

De Haakfabriek Webshop

Reputatie 1
Badge

Hallo allemaal,

Mooi initiatief deze community Ebbe, nu al zeer geinteresseerd wat dit gaat brengen.

Ik ben Gertjan en ik heb sinds 2013  mijn webshop; CanyonZone (www.canyonzone.com). Ik ben expert op bergsport gebied in materiaal en techniek en dan voornamelijk in de niche sporten canyoning en speleologie (grotten), via de webshop verkoop en verhuur ik bergsportmateriaal. Daarnaast leid ik mensen op om zelfstandig op pad te gaan en gids ik groepen door heel Europa in mooie canyons en grotten. Dit is nu sinds 4 jaar een full-time job geworden.

Ik ben nu ook bezig met pakketten samenstellen voor beginners en gevorderden in de sporten en maatwerk oplossing voor de niet standaard klanten. Mijn klantenkring is niet beperkt tot Nederland en België, maar gaat letterlijk wereldwijd. Van Canada tot Nieuw Zeeland, van Hawaii tot Rusland 🙂 Vandaar dit ik altijd rond blijf kijken en op zoek ben naar inspiratie om de webshop te verbeteren.

Sportieve groet, Gertjan

Badge

Hoi allemaal!

Ik ben Helen en ik ben eigenaresse van Little Chipmunks, Mijn bedrijf bestaat bijna 4 jaar (2016) en na de zomer mijn webshop dan ook.

Ik maak voornamelijk biologische baby- en kinderkleding. Één van mijn vele creatieve hobbies tot dat kennissen mij vroegen in hun winkel te hangen. KvK aangevraagd omdat ik het gelijk goed wou doen en de grote avontuur is zo begonnen. Met in mijn achterhoofd, een stabiel bedrijf bouwen duurt gemiddeld 5 jaar, zie ik langzaam een stabiele stijging in. Ik heb een heleboel vaste klanten inmiddels en ik blijf groeien. Het uitdaging is wel dichtbij mijn concept blijven en uniek te blijven.

Daarnaast ben ik mantelzorger voor mijn moeder en enkele van mijn kinderen. Ik werk ook parttime in de Horeca.

Tot nu toe doe ik alles zelf, van naaiwerk tot fotografie, tot bewerken op de computer tot de webshop bij houden. Daarnaast zoeken naar verantwoord en duurzaam stoffen in binnen en buitenland tot het grote Social Media. Mijn man is zo lief de boekhouden voor mij te doen haha. Nadeel is wel dat ik vind dat ik nog wat te kort schiet met mijn webshop achter de schermen (zoals SEO) omdat ik er niet aan toe kom.

Ik hoop hier nog meer te groeien en dingen te leren en misschien iemand anders ook kan helpen met het een en ander! Gezellig en fijn zo een community!

Groetjes, Helen

Badge

Hallo allemaal, mijn naam is Daniel en ben werkzaam voor WebwinkelKeur. 

Ik ben vader van drie kinderen, Luca 9, Noah 3 en Mila 0 en inmiddels al 6 jaar samen met Jose.

Gek op films kijken, tennis en World of Warcraft spelen.

Mocht je vragen hebben op het gebied van keurmerken, reviews, klachtenafhandeling en of je webwinkel wel voldoet aan alle wettelijke eisen die er gesteld worden, stel ze gerust :)

Hallo allemaal. Ik ben Mandy, 44 jaar en sinds 1 maart 2017 eigenaar van bedankjes-webshop.nl.

Ik lees al wat herkenbare verhalen…  Ook ik zat een lange tijd thuis… Door de combinatie lang thuis gezeten, mijn leeftijd en intensieve mantelzorg waardoor ik ook niet op vaste tijden kon werken, kon ik geen passende baan vinden. Ik was het helemaal zat! Dan maar voor mezelf beginnen. Heb ik altijd al willen doen.

Via marktplaats kon ik deze webshop inclusief voorraad overnemen. Alles was al ingericht. Ik heb het overgenomen aan de start van de drukste periode van het jaar, de communietijd. Het was dus gelijk aanpoten (hit the ground running, zoals de amerikanen zeggen) en heb heel snel opnieuw het wiel moeten uitvinden, want ik had natuurlijk nul werk-ervaring in het maken van bedankjes. 

Het nadeel van een kant-en-klare webshop overnemen was voor mij dat het niet eigen is. De foto's waren niet mijn stijl, een deel van de producten ook niet. Niet alles had een voor mij logische indeling. Ik ben nog steeds bezig om alles aan te passen naar mijn stijl en ik loop hopeloos achter (doe ook alles zelf en met een hoop hectiek op de achtergrond. De klanten gaan uiteraard voor en die komen niets te kort, maar andere dingen blijven liggen).

Het wordt nu steeds meer van mij. Wat door mijn voorganger werd opgezet als hobby evolueert nu langzaam in mijn bedrijf en daar ben ik trots op. En we zijn inmiddels bezig met uitbreiding, maar dat staat nog in de kinderschoenen. Plannen genoeg en met jullie hulp en inzicht moet dat zeker gaan lukken.

Groetjes, Mandy

Reputatie 1
Badge +1

Hoi Ebbe en anderen,

superleuk om te lezen wat iedereen doet en vooral hoe divers!

Ik heb na 15 jaar als psycholoog door gezondheidsproblemen de overstap gemaakt naar ZZPer met eigen webshop. Ik was al vanaf 2010 een eigen bedrijf, Angel Light Heart, begonnen wat ik naast mijn werk deed. Ik begon met het maken engelenbeelden en ondertussen heeft mijn werk zich sterk uitgebreid en is mijn webshop Angels & Co bij mijnwebwinkel het belangrijkste onderdeel van mijn bedrijf. 

Ik verkoop zelfgemaakte beelden, essences, orakels, maar ook ben ik sinds 2015 auteur en verkoop ik mijn boeken. Mijn producten zijn dus heel divers, maar ze hebben allemaal te maken met spiritualiteit. De psychologie werkt in mijn boeken evengoed nog door.

Het is heerlijk om zo mensen te inspireren op hun eigen (spirituele) pad. Door als ZZPer te werken kan ik werken op de momenten dat ik me goed voel en kan ik rust pakken als mijn lichaam het af laat weten. Ik werk met veel meer plezier. Ik ben erg benieuwd naar dit forum en denk graag met anderen mee.

Liefs

Cathelijne (www.angelsco.nl)  

Reputatie 1
Badge

Hallo allemaal,

Wat leuk en handig zo’n community. 

Ik ben Janneke, 31 jaar. Inmiddels 10 jaar werkzaam in het basisonderwijs. 
Daarnaast mijn eigen webshop opgezet in tweedehands kinderkleding (Als Nieuw kinderkleding). Ik merkte om me heen dat hier steeds meer interesse voor is en met een dreumes en peuter in huis, snap ik erg goed waarom 😉! 
Ik ben me gaan oriënteren en zag veel ‘slordige’ webshops en webshops met tweedehands, maar niet meer mooie kleding. Ik probeer het onderscheid te maken door alleen mooie, nette en hippe tweedehands kleding aan te bieden in een mooie, overzichtelijke webshop. 
Daarnaast kunnen mensen hun tweedehands kinderkleding bij mij inleveren. Ik geef hen daarvoor gelijk hun geld (ze hoeven dus niet te wachten totdat het verkocht is). 

Het staat nog echt in de kinderschoenen, dus alle hulp is welkom. Hopelijk kan ik in de toekomst ook wat voor een ander betekenen. 

Groeten, Janneke

www.alsnieuwkinderkleding.nl

Jee wat een leuke reacties allemaal.

Hallo, ik ben Danielle, 50 jaar en sinds vorig jaar gestart met de webshop “De Toffe Shop”. In het verleden heb ik al vaker een webshop bij jullie gehad en het bevalt me prima. Ik ben nog geen programma tegengekomen die zo gebruiksvriendelijk is om het allemaal zelf te kunnen doen. Sinds 2014 ben ik zelfstandige, maar ben al ruim 25 jaar bouwkundig opzichter en deze webshop doe ik er naast. Het is een soort hobby maar dan zakelijker. 

Er zijn veel shops met inpakmaterialen, maar ze zijn allemaal anders en dat maakt het zo leuk. In mijn dagelijks werk ben ik veel bezig met verduurzamen en dit wil ik ook toepassen op mijn webshop en de pruducten. Mensen ervan bewust maken dat je ook kunt inpakken op een duurzame manier, en dat het er dan nog steeds leuk uitziet. 

Naast de verkoopproducten wil ik ook inpak ideeën op de website zetten om te motiveren hoe leuk inpakken kan zijn. 

Ik kan uren aan de website werken. Ik vind het zo leuk dat ik haast vergeet dat er ook verkocht moet worden, ha ha. 

Wat mooi zou het zijn als ik van deze hobby mijn full-time baan zou kunnen maken toch?

Ik filter alle tips uit deze community die ik voor mijn eigen webshop kan toepassen. 

Succes allemaal en bedankt.

groetjes

Danielle Buijt

www.detoffeshop.nl

Reputatie 1
Badge

Hoi, ik ben Eelke en ben de helft van cartoonistenduo Evert Kwok. Wij verkopen vooral onze eigen boekjes en andere ongein die we verzinnen via www.kwokshop.nl. We zijn met name erg druk in het laatste kwartaal van het jaar, met cadeauboekjes, kerstkaarten en sinds vorig jaar een scheurkalender. 

Reageer